2009. január 18., vasárnap

Adria 2008. ősz, 2.: Jezera - Starigrad

A további útvonal kiválasztásánál a maratonisták kerültek túlsúlyba. Feri mindenképpen estére le akart jutni Korculára, mivel ott tud egy kiváló pizzériát. Robi, és Adria szűz barátnője is ezt a változatot támogatta, így sajnos egyedűl maradtam a kényelmes, rövidebb távokat propagáló és eddíg általunk nem ismert helyek (Drvenik, Kaprije, Zirje, Bozava, Veli Rat) meglátogatásával járó útvonaltervemmel. Lőttek a reggeli városnézésnek is, mert nagy sietősen, hajnalok-hajnalán el kellet índulnunk Korcula felé. Pedig a másnapos fejek kisszelőztetésére nem csak nekem lett volna nagy szükségem...

Ilyen szigetecskék és világítótornyok között szlalomoztunk az éjjel

Kicsit párás, de kellemes meleg időben motoroztunk. Eleinte volt egy kis gyenge szél is, amivel azért lehetett volna vitorlázni pár órácskát Rogoznica elött, de mi inkább siettünk Korculára.

Persze, aztán estére mindenkinek kezdett elege lenni. Solta magasságában a legelszántabb maratonisták is kezdték megunni a pöfögést és a két napja fujó 1-2-es északnyugati szél által keltett hullámzást. Ez nagyon bosszantó volt: motorral kb. a szél sebességével haladtunk (szívtuk is a kipufogót), de a hátulról jövő kis vacak hullámok rendesen meglóbálták jobbra-balra a hajót. A semmi hátszélben nem tudtuk vitorlával stabilizálni a hajót. Robi barátnőjének kezdett is kékűlni a feje... Ehez hozzájárult a naplementével együtt érkező hideg és a kiújuló másnap is. Végül letettünk Korculáról (még vagy tíz óra motorozás lett volna) és Starigrad-ot választottuk új célunknak.

Hvar nyugati csücskéhez szürkületben érkeztünk, a Starigradi öbőlbe pedig szuroksötétben futottunk be. De már rutinosak voltunk az éjszakai navigávióban is. Kikötés után farkas éhesen beűltünk az első pizzériába.

Starigrad, Hvar szigete, távolban Brac hegyei

Megérte ide eljönni, nem csak azért mert én még sohasem jártam itt. Starigrad hangulatos, ódon városka egy hosszan elnyúló öből mélyében, teli régi épületekkel és középkori sikátorokkal. Így a szezon végig rajtunk kívűl alig volt turista (a kikötőben is csak öt másik yacht állt).