2008. július 14., hétfő

Egis Kupa - 2008. 7. 12. - 13.

Péntek este mentünk le Füredre, de így sem bírtam elkerülni a korai kelést. Fél nyolckor már lent voltam a kikötőben. Gyors hajószerelés után rögtön indultunk Csopak alá. A gyenge szél miatt a kikötőből alig birtunk kivitorlázni, többször is az oszlopokon toltuk előre magunkat. Kint keleties irányú, nagyon forgolodó, egyes - kettes szél lengedezet. Pár hosszú takkal másfél óra alatt értünk el a rajtvonalig.

Az első hajóosztály rajtjánál már világosan látszódott, hogy rosszul rakták ki a pályát: gyakorlatilag forduló nélkül fel lehetet cirkálni a felső bólyához. Yardstick 3-as vitorlások rajtoltak utoljára. Mi a rajtvonal északi végét választottuk, ami egy kedvező szélforulóval együtt nagyon bejött nekünk: futattot menetben tudtunk felfelé haladni fordulók nélkül. A cirkáló bólyánál már nem csak a saját hajóosztályunkban vezettünk, hanem több, 5 - 10 - 15 perccel korábban rajtoló vitorlást is megelőztünk. A verseny alatt a legfontosabb taktika a tiszta szél megszerzése volt. Így a cirkáló bólyánál lévő tumultust felülről kerültük meg, újabb hajókat leelőzve.

Az első raum szakaszt majdnem cirkálva kellet megtenni. Mi eröltettük a spinakkert, de orrvitorlával szerintem jobban haladtunk volna. A második raum szakasz hátszél volt, de a gyenge szél miatt raumolni kellet. Három fordulóval értünk le a betétbólyánkhoz. Az újabb cirkáló részt megint forduló nélkül tudtuk teljesíteni. Szerencsére a versenyrendezők pályarövidítést rendeltek el és a felső bólyánál befuttatak minket. A futamban abszolútban és korrigált idővel is elsők lettünk.

Lecsorogtunk az egyre gyengülő, el-elálló szélben a rajtvonalhoz. Egy óra várakozás után índították a második futamot. Közben annyira leállt a szél, hogy az elsőként rajtoló leggyorsabb Assok sem bírtak haladni, így aztán a rendezők lelőtték a versenyt és parti halasztást rendeltek el. Hazafelé szerencsére elvontattak minket Füredig, a teljes szélcsendben maximum evezve juthattunk volna haza.

Vasárnap reggel a kilenc órás rajt miatt még korábban kelltem. Negyed nyolckor már Csopak felé küzdöttünk a szombatihoz hasonló gyenge, lepörgős szélben.

A pályát ma jobban sikerült kitűzni, így tényleg cirkálni kellet a felső bólyához. Jól rajtoltunk és taktikusan haladtunk előre. Az összes ellenfelünket még a cirkáló szakaszon lehagytuk.A gyenge szél miatt egykörösre rövíditett pályát hamar teljesítettük.

A futam vége után még két órát várakoztattak minket. 12-kor elkezdték újból a rajteljárást, de elrontották az Assok startját: az egyperces jelzést hamarabb adták le. A futamot érvénytelenítették. 10 perc után aztán végre megjött a versenyrendezők esze és befejezték a versenyt.

Eredményünk: mindkét futamban elsők lettünk, így megnyertük a Yardstick 3 kategóriát.