2007. október 16., kedd

Sali - Ist

Újabb nagyon kellemes napunk volt. Saliból végig vitorláztunk Dugi Otok belső oldala melett. Ovca öbőlnél (kb. Rava szigetének felső végének a magasságában) megnéztük a régi tengeralattjáró bunkert. Most a helyi halászok használják kikötőnek. Tettünk egy tiszteletkört Veli Ratnál, a hajóroncsnál is. Egyre kevesebb látszódik belőle, pár év múlva szerintem már semmi sem fog kilógni belőle a vízből. Bekkukantottunk a Pantera öbőlbe is, működik már az új marina.

Este Ist szigetén kötöttünk ki. Mi voltunk az egyetlen yacht itt. A falu már teljesen téli hibernációban volt, nyitva tartó éttermet sem találtunk. Viszont sikerült megtankolnunk, egy helyi halásztól vettünk 20 liter dízelt. Az egész helynek világvége hangulata volt.

A Jadrolina egyik katamaránjának itteni legénysége lehet, mert itt töltötte a hajó az éjszakát, hasonlóan, mint ahogyan otthon vidéken a sárga busz a sofőr háza elött parkol éjszakánként.

Halászhajó Dugi Otok mellett

Ez a kép október közepén készűlt!

Tengeralattjáró bunker Dugi Otokon

Hajóroncs Veli Ratnál

Ist

Ist kikötője és a Straza hegy