2007. október 18., csütörtök

Losinj - Sutomiscica

Mali Losinj öbőlből a Privlaka nyitható hídon át hajóztunk ki. Benéztünk Veli losinjba is pár fénykép erejéig (sajnos nem tudtunk kikötni) majd délfelé haladtunk tovább. Olyan világvárosok mellett haladtunk el, mint Silba és Olib (aki nem tudná, ezt a két helyet együtt emlegetik Londonnal, Párizzsal és New Yorkkal :) Este Sutomiscica vadi új marinájában kötöttünk ki.

Sajnos a jó időnek vége lett, bár még kellemes meleg maradt, de alaposan beborult. Egész nap a hidegfront érkezését vártuk . Estére brutális vihar formájában meg is jött. Előszőr a szélrohamok délről érkeztek, villámlással és özönvízszerű esővel. Egy óra alatt szépen elcsendesedett az idő, majd legnagyobb meglepetésünkre egy még erősebb vihar tőrt ki. Ez már nem volt tréfa dolog! A szél a szárazföld felől, északkeleti irányból fújt, 35-45 csomós erősséggel. A három-négy mérfőld széles Zadari csatronában a hullámok másfél méteresre korbácsolódtak fel és akadálytalanúl zúdultak be a kikötőbe (a kikötőnek a tenger felé nincsen hullámtörője!). A hajók és az úszómolók vadul hánykolódtak a tarajos hullámoktól. A molókarokon veszélyes volt járkálni, mert egyméteres kilengésük volt. Mi is tízpercenként ellenőriztük le a kikötőköteleinket és reménykedtünk, hogy a molók nem szakadnak le. Ez a vihar már jóval lassabban csendesedett el, legalább egy órát szakadt az eső és az erős bóra másnap is megmaradt.

Privlaka híd Mali Losinjban

Veli Losinj

Ex Assa Abloy VOR60-as versenyvitorlás

Ex Assa Abloy VOR60-as versenyvitorlás - végűl ők is motorozni kezdtek a szélcsendben