2008. május 28., szerda

Adria, '08. május: Biograd - Sutomiscica

48 óra elteltével visszajöttünk a tengerre. Indulás elött gyorsan betoltunk egy hamburgert a kikötő sarkánál lévő büfében. Az ismert világegyetem egyik legjobb hamburgerét készítik itt: a büfésnéni frissen süti a húst és jól telipakolja csalamádéval és minden más finomsággal.

Juditra rájött a kívánósság: elrohant a helyi piacra kellkáposztát venni. Aztán menet közben meg is főzte! Ahoz képest, hogy a legkisebb hullámzásban képes rosszul lenni a fedélzeten, órákig lent volt a kabinban főzőcskézni. Viszont mi kezdtünk rosszul lenni a kelkáposzta főzelék szagától, nem is ment le senki a kabinba, amíg ki nem lett szellőztetve a vitorlás.

Halászhajó Biogradnál

Amúgy gyenge hátszélben vitorláztunk a Pasman csatornán észak felé.  Osljak szigete felett, Preko elött (mindenki tudja, itt született Ivo Masina!) hatalmas delfinrajjal találkoztunk. Legalább negyed órág vonult a raj, mi meg próbáltuk a delfineket fényképezni . igazából nem sok sikerrel.

Delfinraj Preko elött

Osljak szigete

Vitorlás Preko elött

A késő indulás miatt csak Sutomiscicaig jutottunk, ahol egy kellemes estét töltöttünk a hajón.